Eerste cijfers, midgetgolf en ‘Forrest school’.

27 november 2010 - Worcester, Verenigd Koninkrijk

Haaallllloooooooooo!

Ik kan jullie met trots en blijdschap mijn eerste cijfers vertellen! Voor mijn creative writing voor het vak ‘Academic and General English’ had ik maarliefst een A-! Supergoed aangezien een A+ het hoogste is wat je kunt halen! Voor mijn report voor het vak ‘teaching English as a foreign language’ had ik een B-. Ook super, was voor deze namelijk een beetje zenuwachtig. Ik kan niet helemaal overweg met de lerares van dit vak. Ik ben de enige international in haar klas, maar ze zal daar ook echt geen rekening mee houden helaas.

Heb deze week ook mijn eerste presentatie gegeven. Het moest gaan over iets dat verschilt tussen je eigen land en Engeland. Ik heb ervoor gekozen om een presentatie over Sinterklaas te geven! :D Dat kennen ze hier helemaal niet. Vond het wel erg grappig. De klas keek nogal raar op toen ik begon te vertellen over Sinterklaas en his black Piets :D mijn moeder was zo lief om wat oude foto’s in te scannen. Erg leuk om wat oude Sinterklaasfoto’s van mijzelf te laten zien. Ik heb hier nog geen cijfer voor gehad, maar ik weet zeker dat het wel goed zit.

Van de week kwam ik thuis uit school, heeft Greg (Australiër) een heuse midgetgolfbaan in zijn hal gemaakt. Haha, zo grappig! Hij was de hele dag vrij en was lekker creatief geweest. De poef-en uit de keuken stonden verspreid, zijn schoolboeken en la vormden obstakels en achterin moest je (de opblaasbare kangoeroe) skippy passeren om de bal in de put (pan) te scoren. En het beste was nog, dat inplaats van een golfclub, de bezem gebruikt werd! :D Haha, vond het geniaal! En het beste was nog dat ik al snel de leider op de scorelijst werd door in 2x te putten! Heerlijk!

Deze week zijn Natas en ik ook begonnen met het voorbereiden voor de kerstviering in Nederland. Bij ons op de Nederlandse Pabo hebben wij nl elk jaar een kerstviering. Elke klas moet dan een optreden verzorgen, dus een dansje, liedje, toneelstukje, wat je maar wilt. Wij kunnen er dit jaar niet bij zijn en daarom moeten alle internationals een filmpje maken en insturen. We waren al weken aan het nadenken wat we konden doen en we konden maar niks origineels bedenken. Totdat Natasja met dit filmpje aankwam: http://www.youtube.com/watch?v=nFZ-UBtbVs4 Superleuk! We waren allebei enthousiast, maar aangezien wij maar met z’n 2en zijn moesten we wat versterking zoeken. Het leek ons leuk om inplaats van 5 meiden, 3 meiden en 2 jongens te doen. Deze week 2x geoefend, maar het werkte niet helemaal. Toch maar de jongens vervangen voor onze Amerikaanse huisgenotes. Hebben we woensdagavond geoefend, nou super dat het ging! Gaat helemaal goed komen! Natas en ik hebben gister even kerstmutsen en witte t-shirts gekocht die we gaan beschrijven. En dan als het goed is volgende week filmen en insturen. Helemaal leuk!

Ben gister ook weer naar de basisschool geweest. Dit keer naar Year 4 (onze groep 6). Erg leuk om dit te zien, aangezien ik straks in februari begin aan mijn laatste anderhalf jaar stage in groep 6! Wat bleek nou, deze klas had die ochtend ‘Forrest school’. Ik kreeg regenlaarzen van de school en had gelukkig zelf een trui bij me (omdat het de vorige keer al zo koud was in de school zelf). Forrest school zit gewoon naast de school, je kunt het niet eens een forrest (bos) noemen, het zijn maar een aantal bomen, maar het is wel beschut. Vond het erg leuk om te zien, de leerlingen moesten in groepjes hutten bouwen en in elke hut moest een tafel komen, want daar kregen de leerlingen een bekertje chocomel en een koekje. Vind het een erg goed initiatief, sommige leerlingen presteren niet goed in school en blinken helemaal uit bij een project als dit. De meeste leerlingen vind het sowieso heerlijk om buiten te werken. Schijnbaar hebben ze dit op heel veel scholen in Engeland!

Verder begint het hier echt koud te worden! Het heeft hier vannacht schijnbaar zelfs gesneeuwd… tegen de tijd dat ik mijn bedje uit was, was er nog vrij weinig van te zien..

Moet deze week dan ook echt eens gaan starten met mijn volgende assignments! Zag in mijn agenda dat ik over 3 weken weer ladingen werk moet inleveren. Essays van 2500 woorden.. pfff moet echt even aan de bak! De minder leuke kant van het studentenleven..

Maar morgen eerst nog een leuk uitje: Paintballen!

Tot de volgende keer!

Xxxxx

1. Stefanie:
    27 november 2010
    Hey Lin!

Super van je cijfers! :D Gaat goed zo! :D Ik zag dat stukje van dat liedje wat je moest doen, ik denk dat word Single Ladies van Beyonce ( http://www.youtube.com/watch?v=WLLHNzpBQhQ ) Maar dit is ook echt een superleuk idee! :D Ben benieuwd!

We moeten binnekort maar weer een keertje msnen! :)

Tot snel!

xx Steef