The End…

22 januari 2011 - Worcester, Verenigd Koninkrijk

Laatste verhaal van deze blog.. geschreven vanuit Nederland. Kan niet geloven dat het er nu al op zit, dit semester is voorbij gevlogen! Heb echt een supertijd gehad, maar voordat ik sentimenteel ga worden, eerst een verslag van mijn laatste weekjes! Uiteraard moesten we elke keer weer afscheid nemen van mensen, wat toch best treurig was. Dat is het nadeel als je als laatste weggaat, je moet constant afscheid nemen! We hebben deze laatste 2 weken vooral veel bij elkaar in de keuken gezeten voor wat gezelligheid en lekker eten. Ook wezen stappen natuurlijk en een aantal keer biljart gespeeld.

Natasje wilde het hele semester al naar Warwick Castle en nu zijn we dan eindelijk geweest met een groepje van 7 meiden. Was erg leuk! Had niet verwacht dat het zo groot was en zoveel te doen! We begonnen met een rondleiding van een ‘geest’. Later kwamen we dezelfde man weer tegen, maar nu was hij verkleed als chique heer. Hij vond het natuurlijk wel leuk om dit groepje meiden een privétour te geven! Kwamen we een muzikant tegen in het kasteel en onze gids besloot spontaan ons een ballroomdans te leren midden in het kasteel. Haha, erg leuk! We hadden heel wat bekijks! Ook nog in de dungeon (kerker) geweest. Daar kregen we een lekkere enge tour, maar mochten helaas geen foto’s maken. Was een erg leuke dag, echt een aanrader voor iedereen die nog eens naar Engeland gaat!

’s Avonds hadden we een ‘Goodbye Party’ gepland. Dit was ook ter gelegenheid van Andrius birthday. Omdat Natasja en ik nog maar met z’n tweeën waren, hadden wij onze keuken beschikbaar gesteld voor dit feestje. We hoefden niks te regelen, want net als altijd neemt iedereen zijn eigen drinken mee, er wordt een laptop met muziek neergezet, licht afgedekt en je hebt een feest! Echt een superavond weer! Dit ga ik wel missen, gewoon gezellig met z’n allen in de keuken! Besloten een paar gasten nog even met een matras de trappen af te ‘glijden’ haha, helaas waren ze niet erg succesvol, maar wel grappig! De volgende dag hadden we dan helaas wel het nodige schoonmaakwerk. Je kon zo de weg vinden naar onze keuken, je hoefde alleen maar de lege bierflesjes te volgen! Maar goed, het was het waard!

Verder natuurlijk ook nog aan het shoppen geweest van de week, ja je moet wat met al je vrije tijd! :) Helaas kon ik niet veel kopen, want ik had alleen een handbagage koffertje om mee naar huis te nemen. En ook nog lekker uit eten geweest met Cipri. Als laatste moest er natuurlijk nog ‘beerpong’ gespeeld worden. Een echt Amerikaans studentenspel waarbij je een pingpongbal in met drank gevulde glazen van de tegenstanders moet gooien. Gooi je raak, moeten zij het opdrinken. Erg grappig en Cip en ik hebben onze tegenpartij dan ook goed ingemaakt! ;)

Gister was het dan echt tijd om naar huis te gaan. Had mijn kamer helemaal leeg gehaald, maar natuurlijk veel te weinig ruimte in mijn koffertje. Gelukkig kon ik een sporttas meegeven aan Natasja (die met de auto gaat) en heb een pakket met kleding naar huis gestuurd, dus die zal ik hier ontvangen over een paar dagen. Hoefde nu van niet veel mensen meer afscheid te nemen, want er was nog amper iemand over en Natas zie ik woensdag gewoon weer lekker op school! :) Cipri ging met me mee naar het station en ik was verrast toen hij ineens met mij mee de trein instapte. Had hij ook een kaartje voor naar het vliegveld gekocht, erg leuk! :D Om 3 uur moesten we dan toch afscheid nemen wat toch wel verdrietig was.. Op Schiphol stonden paps en René mij op te wachten en hebben we lekker even een patatje gegeten. Nu zit ik dan weer thuis en ik ga mijn tijd in Engeland en de mensen die ik daar ontmoet heb heel erg missen! Het was super, heb ontzettend genoten!! Nu weer op naar het ‘normale’ leven…

Bedankt voor al jullie leuke reacties de afgelopen tijd en ik zie jullie vast snel!

Heel veel Liefs!

1. Linb:
    22 januari 2011
    Lieve Lin!

Weer thuis dus! Bah bah! Hoop dat je snel een beetje kan wennen aan 'zes uur: etenstijd' en alle andere heeeerlijke NLse gewoontes! :)

We spreken snel af!

Kus van je naamgenootje!
  2. Grarda:
    22 januari 2011
    Hoi Linda,

Wat een heerlijke ervaring,een paar maanden in Engeland met een groep gezellige mensen.
    Je hebt nu de smaak te pakken en er komt vast wel weer een nieuwe uitdaging in de toekomst.!!
    Succes met je studie

liefs