Op bezoek bij de Engelse dokter..

6 december 2010 - Worcester, Verenigd Koninkrijk

De titel zegt het al, ik heb deze week een bezoekje gebracht aan de Engelse dokter. Ik voel me nu al 2 weken niet lekker, met gigantische hoofdpijn en dat vond ik toch een beetje te lang duren! Maar omdat ik hier nergens ingeschreven sta bij een dokter was het eerst nog de vraag waar ik terecht kon. Uiteindelijk ben ik naar een Walk-in Health Centre geweest. Hier kon ik gewoon naar binnen lopen en dan hadden ze na 2,5 uur tijd voor me. Tot mijn verbazing was de dokters conclusie: keelontsteking! Had overal last van, maar had niet gemerkt dat mijn keel ook zeer deed. Dus op naar de apotheek voor een antibioticakuurtje. Beetje jammer dat ik wel 8 pillen per dag moest nemen en natuurlijk het allerergste: niet drinken tijdens de kuur ;) haha, grapje hoor! Maar uiteindelijk werkte de medicijnen niet, dus ben gister terug geweest voor een nieuw (zwaarder) kuurtje. Wel een verbetering, nog maar 2 pillen per dag, maar wel weer voor 10 dagen! Hopen maar dat het snel gaat werken!

Heb op het moment ontzettend veel werk te doen, maar doordat ik niet lekker ben heb ik er nog niet zoveel tijd aan besteed. Moet toch echt eens wat meer gaan doen, anders ga ik het allemaal niet redden! Moet voor 16 december 2 essays van 2500 woorden schrijven, 2 portfolio’s inleveren en nog een verslag van 1000 woorden. Dan nog aankomende week een presentatie en twee toetsen. Vind het Nederlandse onderwijs dan toch fijner, veel minder werk! En ik heb in Nederland vooral toetsen, terwijl ik hier alleen maar enorm grote verslagen moet schrijven. Ze zijn hier trouwens wel mietjes zeg als het over het weer gaat! Afgelopen dinsdag was er voor het eerst sneeuw. Er lag ongeveer 2 cm, maar het sneeuwde al niet meer. Kreeg ik die dinsdag al een mailtje dat mijn presentatie voor de donderdag werd verzet naar een week later door het slechte weer. Wat een onzin! De rest van de week heeft het amper gesneeuwd. Volgens mij is het gewoon een slechte excuus om niet naar school of je werk te gaan. Er is hier echt niks aan de hand en alles ligt stil. Helaas kan ik die smoes niet gebruiken, mijn klaslokaal is aan de overkant van mijn woning. Moet wel heel ernstig zijn als ik daar niet kan komen! :D Afgelopen vrijdag hadden we ook een feest in een huis hier 5 minuten vandaan. Hadden ze het ook ‘vanwege het slechte weer’ afgelast. Zo’n onzin, maar hun Litouwse huisgenoot vond het ook maar onzin en die zei: ‘Kom allemaal alsnog!’ Dus uiteindelijk zijn we nog allemaal gegaan! Was wel erg gezellig. Heb nog nooit zoiets meegemaakt. Echt zo’n studentenhuis en iedereen had zijn eigen drinken meegenomen (ik natuurlijk netjes aan de frisdrank vanwege de antibiotica :)). Stond er nog een echte dj-set, dus heb natuurlijk even mijn kunsten vertoond: ‘Yeah people put you’re hands up in the airrrr’ :D

Verder is het nu vooral druk met allerlei vrienden en vriendinnen die iedereen hier komen bezoeken. Eerst kwam Neils vriendin uit Amerika, maar die hebben we niet veel gezien, want ze zijn samen lekker naar Rome en Parijs gegaan. Afgelopen vrijdag kwamen vier vriendinnen van Natasja. Heerlijk, echt een Nederlandse invasie! Waren we ineens met 6 Nederlanders, heerlijk om dan weer eens lekker in je eigen taaltje te kletsen! Morgen komen drie vrienden van onze Zweed Rikard en daarna komt weer een vriend van Neil. Lekker druk dus!

Zaterdag hadden we een international buffet. Iedereen moest iets te eten maken wat bij je eigen land hoorde. Wij hadden echt geen flauw idee wat we moesten maken. Stamppot leek ons niet zo lekker en poffertjes gaat een beetje lastig zonder poffertjespan. Uiteindelijk hebben die meiden een fruitsalade gemaakt en ook een bordje met kruidnootjes en speculaaskoek geregeld. Was echt nog een drukke boel met z’n allen in de keuken en er is echt onwijs veel eten overgebleven. Wel weer een gezellig avondje!

Gister was het dan natuurlijk 5 december! Natasja’s vriendinnen waren speciaal dit weekend gekomen om Sinterklaas te vieren. Ik heb zelf ook wat kadootjes gekocht en ook Theresa uit Duitsland wilde dit niet missen. Met z’n 7en hebben we gedobbeld en vooral veel gesnoept! Die meiden hadden zoveel Sinterklaas-snoep meegenomen :) Heb uiteindelijk een apparaat voor een hoofdmassage gescoord, een armband en een (veel te groot) horloge.

Vanochtend ben ik weer naar de basisschool geweest. Year 5 (groep 7) was nu aan de beurt. Ik blijf me toch verbazen elke keer. Had nu gevraagd of het toeval was dat ik nog nooit een les met een tekstboek had gezien of dat ze die gewoon niet gebruiken. Nou blijkt dat ze dus eigenlijk helemaal van de lesboeken af willen. Ze halen alles van internet en vragen ook de leerlingen wat ze willen leren en doen dat dan. Vind het van één kant wel een mooi idee, maar als ik zie hoe weinig ze eigenlijk doen op zo’n ochtend heb ik het idee dat ze niet veel leren. In Nederland maken de leerlingen in een uurtje ongelooflijk veel sommen en hier doen ze amper 1 rijtje sommen! Denk dat de Nederlandse leerlingen een stuk slimmer zijn!

Nou volgens mij heb ik mijn verhaal alweer te lang gemaakt, zal het hier maar bij laten! Straks gaan we weer oefenen voor onze dans. Zouden nu eigenlijk het filmpje voor de kerstviering maken, maar dat gaat uiteindelijk toch niet door. We moeten het woensdag inleveren dus moeten het nog even snel uitvogelen! Volgende keer krijgen jullie dus als het goed is het filmpje te zien! :D

Ciao ciao!

1. Jeannette:
    6 december 2010
    Leuk dat je zo toch nog sinterklaas gevierd hebt. Lukte het snoepen dan al weer? Ik dacht dat slikken erg zeer deed. Deze medicijnen werken dus wel :).

Kus van ons
  2. San:
    Hee Lin!

Jeetje, dat schiet niet op! Mooi dat je nu wel medicijnen hebt die helpen, hopelijk knap je snel op!

Je hebt ook lekker veel te doen ;)!

Ik ben echt zooooo benieuwd naar dat filmpje! Ik wil die echt heel graag zien als hij af is!

Meis nog even en dan ben je weer even terug! Succes met de laatste dingetjes...
    Liefs xx
  3. lieke:
    Hey meis,
    Dus je hebt keelontsteking zonder er pijn aan te hebben, is dat niet vreemd? Hoop wel dat je kuurtje aan slaat en die 2 pillen per dag is beter dan die 8.
    Toch leuk dat je nog sinterklaas gevierd hebt, maarja wij doen het gewoon na de feestdagen;)
    Ik ben ook erg benieuwd naar je filmpje dus wacht het rustig af.
    Succes met je essays en niet alles op het laatste moment hé...:)

Kus
  4. Martine Penning:
    17 december 2010
    Lin!!

Ik lees nu je blog pas.. Maar hij is weer erg leuk!!

DJ Pepper is terug!!!! Hahaha.. drie jaar geleden had je wel een mooiere dj-tafel.. ;)

Ga nu gauw je andere blog lezen.. :)
    X Martine