Brandoefening? Movies and Footbal.

20 november 2010 - Worcester, Verenigd Koninkrijk

Good afternoon!

Hier ben ik weer, een week later dan normaal, maar ik had voor het eerst gewoon niet veel interessants te melden! Vorige week zaten we net allemaal geïnstalleerd in de klas, gaat het brandalarm af! In eerste instantie zaten we elkaar allemaal een beetje aan te gapen ‘Is dit in ons gebouw?!’ En daarna: ‘Hoera! Op naar buiten met z’n allen!’ Buiten bleek dat in de omringende gebouwen het alarm ook afging, dus daar stonden we dan weer met z’n allen lekker te blauwbekken. Het maakte mij niet uit, lekker wat minder lestijd! :) Helaas had ik geen camera bij me, want ik rekende natuurlijk niet op een brandoefening op school! Ze zijn hier wel erg serieus als het komt tot brandoefeningen. De volgende dag was ik net thuis toen in onze flat het alarm weer afging! Ik vond het al vreemd, want het was om half 1 ’s middags. We kregen nog niet eens de tijd om naar buiten te komen, het was alleen een test voor het alarm.. helaas… weer geen foto! ;)

Vorige week vrijdag weer eens ouderwets een ‘kitchenparty’ gehad. Het voelde alsof we weer in week 1 waren, met z’n allen bij elkaar voor een drankje en een babbeltje. En weer een hoop nieuwe luitjes erbij, altijd gezellig! Daarna de stad in voor een dansje, heerlijk avondje! Uiteindelijk iedereen verdwenen, staan Natas en ik daar nog in een lege discotheek met het licht aan en niemand anders dan de bewakers nog binnen :D Haha, wij sluiten wel af! We zijn letterlijk met de bewakers naar huis gelopen… ieder naar ons eigen huis dan natuurlijk! ;)

De dag erna was de verveling groot. Meestal gaan we op zaterdagavond niet uit, omdat het zo ontzettend duur is op zaterdag! Echt belachelijk. Je betaalt op zaterdag 6x zoveel voor de entree en 3x zoveel voor een drankje dan op de maandag. Uiteindelijk waren mijn huisgenoten en ik maar een beetje in de keuken aan het hangen, liedjes zingen, moppen vertellen en volleyballen :) Toen besloten Natas en ik toch maar om even snel om te kleden om toch te gaan stappen! De rest was niet geïnteresseerd, dus het werd een Dutch night out! :)

Deze week ook voor het eerst naar de bioscoop geweest in Engeland. We zijn met z’n 10en naar de film ‘Due Date’ geweest. Is gemaakt door dezelfde producers als ‘Hangover’ en kan dus niet anders dan een leuke film zijn! Lekkere grote bak popcorn erbij en mijn avond kon niet meer stuk!

Maandag ben ik ook weer eens naar Oldbury Park Primary School geweest. Deze keer ging ik een dagje meelopen bij Year 3 (onze groep 5). Ook hier zitten de leerlingen regelmatig op de grond voor de juf. Schijnbaar doen ze dat hier in alle groepen! Ook hier werd ik weer aan het werk gezet. ’s Ochtends meehelpen tijdens de taallessen en ’s middags met 6 kinderen lezen op de gang. Ze vonden het prachtig om met een buitenlandse te mogen werken. Beetje jammer dat een meisje dan tegen mij zegt: ‘You sound funny’. En bedankt he! :) Maar wel leuk dat deze juf mij had geïntroduceerd als een ‘international’. In de andere klassen wisten ze niet dat ik uit Holland kom en dachten ze vast dat ik een imbeciel was met mijn accent!

Heb deze week dan ook Eindelijk de film ‘Karate Kid’ gezien! Ik wilde deze film in Nederland al zien, maar kwam er maar niet van. Hem heb nu met Rikard (mijn huisgenoot) gekeken. Grappig was dat hij alleen Zweedse subtitles had. Geen probleem dacht ik.. maar wat bleek, af en toe praten ze Chinees in de film.. en met Zweedse subtitles.. ik had geen idee! Haha, maar heb mijn Zweeds aardig kunnen ophalen! Erg goede film trouwens!!

Woensdag moest iedereen weer voetballen en aangezien er geen Turk te bekennen is hier, moest ik me maar aanpassen en Sweden-Germany kijken. Wij met zijn allen voor de buis, met Duitse vlaggen op onze wangen en al… is het toch een saaie wedstrijd! Geen doelpunt gevallen… Nouja, Nederland heeft in ieder geval gewonnen en dat is toch het belangrijkst!

Gister hadden we dan ook ons eigen voetbaltoernooi: het 5-a-side toernament. Teams van 5 konden zich inschrijven voor 1pond p.p. De winnaars zouden dan het totale bedrag winnen. Het was erg mistig en voor ons als toeschouwers lastig om de overkant van het veld te zien! Ook was het ontzettend koud, we stonden lekker te blauwbekken, maar trouw als we zijn, zijn we tot het einde gebleven om onze mannen aan te moedigen. Erg leuk om te zien, zeker omdat we mensen kennen in meerder teams en dat die dan tegen over elkaar komen te staan!

Heb trouwens ook mijn laatste vliegtickets geboekt. Ik kom 19 december naar huis voor de kerst. Dan vlieg ik 29 december weer naar Engeland om Oud&Nieuw te vieren. En dan kom ik 21 januari definitief naar huis, want op die dag moet ik mijn huis uit. Wil er nog niet aan denken, tijd gaat veel te hard! Maar dat is maar goed ook, want dat betekent dat ik het naar mijn zin heb! :D En dat heb ik zeker!

See you next time…!

Kusjes Linda

1. Jeannette:
    21 november 2010
    Kon je met 5 meiden dan niet een team vormen? Je zei steeds dat je in Engeland zou gaan voetballen. Dan had je ook niet staan "blauwbekken" langs de kant.
    Wij hebben het ook naar ons zin, maar vinden het ook leuk dat je straks weer thuis komt :).

Dikke kus.
  2. Jessica:
    21 november 2010
    Hey lin,

Nou erg goed te horen dat je het zo naar je zin heb en dat je toch weer terug gaat na de kerst is een goed teken!
    Het klinkt ook erg gezellig allemaal in je berichten en zat te doen.
    Wel bizar dat dat stappen zo duur is!!!
    maar ja maar weer flink werken dan als je weer terug ben haha.
    hoop je met de kerst nog ff te spreken dan!
    Nog veel fun daar!!

xxx Jessica
  3. Anneke:
    23 november 2010
    Hoi Linda,
    Ik heb een hele tijd al je berichten zitten lezen.We hebben nl een maand lang problemen gehad met internet en nu ben ik dus weer helemaal op de hoogte van je doen en laten. Het is nog steeds superleuk bij jou en je krijgt er geen genoeg van, want je gaat zelfs weer een maand terug, lees ik. Linda, veel plezier nog en af en toe wat studeren!!!!!!!! Groetjes van Anneke
  4. dinet:
    23 november 2010
    ha lin,

zo onze computer doet het ook eidelijk weer dus kan je vanaf nu weer hellemaal volgen. jeetje wat gaat de tijd toch snel voor je het weet kom je weer naar huis. maar gaaf lin dat je toch nog even terug gaat naar engeland om daar oud en nieuw te vieren.
    hoe staat het ervoor met je opdrachten? kom ja daar nog aan toe naast al die leuke dingen die je daar aan het doen ben.

meis geniet er nog maar lekker van en ik zie je over een paar weekjes.

liefss